Implantologia

Czy wszczepianie implantu jest bolesne?

Wszczepianie implantu jest zabiegiem bezbolesnym, ponieważ Pacjent otrzymuje znieczulenie miejscowe. Po każdym takim zabiegu nasi specjaliści wypisują receptę na środek przeciwbólowy i antybiotyk. Wrażliwe miejsce jest więc zabezpieczone odpowiednimi lekami, a Pacjent jest chroniony przed nieprzyjemnymi dolegliwościami.

Jak przebiega zabieg implantacji?

Implantacja polega na zamieszczeniu wszczepów poprzez nawiercenie niewielkich otworów w kości. Następnie wprowadzane są do otworków tytanowe implanty. Kiedy rana się zagoi, lekarz rozpoczyna proces odbudowy protetycznej, czyli wykonuje mosty, korony lub protezy na implantach.

Czy istnieją przeciwskazania do wykonania wszczepu?

Aby lekarz mógł stwierdzić, czy dany Pacjent może mieć wszczepiony implant, należy umówić się na wizytę konsultacyjną w naszym gabinecie – lekarz musi wykonać badanie wewnątrzustne pacjenta, zrobić potrzebne zdjęcia oraz przeprowadzić wywiad lekarski. Wszystko zależy od indywidualnych predyspozycji pacjenta. Dziś zaawansowana technologia pozwala jednak prawie każdemu na tę dogodność i eliminuje wszelkie przeciwskazania do zabiegu. Wiek i choroby Pacjenta przestają być barierami.

Jaka jest gwarancja trwałości implantów?

Skuteczność implantacji jest szacowana na około 97%, jednak również jakość kości i materiału protetycznego mają wpływ na utrzymanie dobrej kondycji implantu. Trwałość implantów zależy głównie od zaangażowania Pacjenta i jego rutynowych kontroli, a także od utrzymania higieny w jamie ustnej.

Jak należy dbać o implanty?

Sposób dbania o higienę nie różni się od standardowego oczyszczania własnych zębów, ważne są okresowe przeglądy co 12 miesięcy połączone z profesjonalnym oczyszczaniem implantów, jeżeli zachodzi taka potrzeba.